widget

Sunday, August 23, 2009

HARI PERTAMA PUASA....22hb Ogos 2009/1 Ramadhan 1410

Tahun ini...2009....bulan puasa telah pun tiba....
Seperti biasa...mlm....bersahaur...aku,isteri aku,anak2 aku...bgn pukl 5.00am....bini aku masak udang goreng....kami semua berselera mkn sahur...


Sepanjang hari pertama puasa...kami lima beranak telah mengalami sakit perut...pada sebelah ptg...ank ku wan amar akram...yg mula2 merasa sakit perut....kemudia isteri aku...dan aku..pula, sampai empat kali kuar masuk tandas...


Pada sebelah ptg....aku pergi ambil aidil di tempat tuisyen....hujan telah mula turun....ya ALLAH, ramainya pengunjung pasar ramadhan di taman suria....


Ketika tiba masa brbuka....itulah saat2 manis..kami lima beranak...zaleha masak gulai udang, ikan cencaru, sambal kerang, ayam karan...


Selepas selesai....semua solat maghrib...dan aku dan isteri ku....ke surau taman damai jaya...solat terawih....AMINNNNNNNNNNN

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...