Sunday, August 21, 2011

Cerita Hari Ahad - Budak Di Dalam







Gambaq hiasan

Seperti biasa tak kira bulan puasa atau tidak setiap bas di kuala lumpur pasti akan sesak dengan ramai orang, nak dijadikan cerita naiklah seorang wanita muda yang sedang mengandung bernama Alia. Lalu dengan sopan dia berkata kepada seorang lelaki india bernama Ravi yang sedang duduk di sebuah kerusi.

"Encik, bolehkan bagi saya duduk? Saya berdiri tak apa, tetapi budak di dalam ni..". *sambil tunjuk perut dia

Lelaki tu pun memberikan tempat duduknya kepada wanita tersebut. Kemudian lelaki itu pun mengeluarkan rokok lalu menghisap rokok, lalu wanita itu berkata,

"Encik, boleh ke encik berhenti merokok. Saya tak apa, tapi budak di dalam ni..". *tunjuk perut dia lagi

Lelaki india itu pun dgn tersipu2 membuang putung rokok tersebut. Tetapi di dalam hati membara, geram betul pada wanita itu. Dah lah aku terpaksa beri tempat duduk aku, ni dia boleh tegur aku yang sedang merokok. Macam mana aku nak pekena dia pula? *gertik hati kecil pemuda india itu

Tiba2 angin bertiup, dan terselaklah kain wanita itu, dan nampaklah pangkal pahanya yang putih melepak, maka dgn spotan lelaki itu berkata

"Cik puan, boleh tak cik puan tutup kain cik puan. Saya tak apa, tetapi budak di dalam ni tak boleh .... *sambil tunjuk ke arah seluarnya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...