widget

Friday, February 25, 2011

Torres - Anelka Julang Chelsea


http://kosmo.com.my/kosmo/pix/2011/0224/Kosmo/Sukan/su_06.1.jpg

ANELKA (kiri) berkongsi kegembiraan bersama Torres selepas meledakkan kedua-dua gol untuk membantu kemenangan 2-0 Chelsea ke atas
Copenhagen awal pagi semalam.

COPENHAGEN - Ketika ramai yang menganggap Fernando Torres dan Didier Drogba bakal menjelmakan fenomena baru di Chelsea, Nicolas Anelka membuktikan sebaliknya.

Bersama Torres yang masih belum menemui sentuhan jaringan, Anelka bijak mengambil kesempatan bersama penyerang dari Sepanyol itu untuk menjaringkan dua gol ketika menewaskan FC Copenhagen 2-0 pada aksi pertama pusingan kedua Liga Juara Juara Eropah awal pagi semalam.

Ternyata kehebatan Anelka itu memadamkan sama sekali tanggapan awal bahawa dia akan tersisih selepas kehadiran Torres yang dibeli dengan harga 50 juta pound (RM240 juta) daripada Liverpool.

Kini selepas gandingan mantap itu dipamerkan, bukan kedudukan Anelka yang terancam sebaliknya Drogba pastinya sudah boleh mencongak masa depannya bersama kelab The Blues itu.

Drogba tidak diturunkan langsung pada perlawanan kelmarin ketika gandingan Torres-Anelka sudah berjaya membuka laluan lebih cerah ke suku akhir.

Pengurus Chelsea, Carlo Ancelotti sendiri selepas perlawanan terus mengakui secara terbuka, gandingan Torres-Anelka adalah jentera serangan terbaik di Eropah buat masa ini.

"Kami memiliki penyerang terbaik di Eropah. Mereka adalah dua penyerang yang hebat. Didier pula terpaksa direhatkan kerana baru sahaja beraksi pada Piala FA yang menyaksikan kami tersingkir," katanya.

Ancelotti bagaimanapun enggan mengulas kedudukan Drogba dalam kesebelasan utamanya selepas ini sebaliknya memberi alasan berlapik bahawa penyerang dari Ivory Coast itu tetap memiliki kelebihan.

Namun ketika Liga Juara Juara Eropah menjadi satu-satunya harapan yang tinggal untuk meraih trofi musim ini, Ancelotti pastinya akan memberikan tumpuan kepada gandingan Torres-Anelka selepas ini.

Chelsea sudah pun tersingkir awal daripada saingan Piala Liga dan Piala FA manakala kedudukan yang sudah jauh ditinggalkan pendahulu, Manchester United menyukarkan mereka untuk merangkul kejuaraan Liga Perdana England

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...